28.12.2010

halef selef


Mutlu mudur acaba 2010, tüm yükü (dile kolay milyarlarca insan = milyarlarca umut, beklenti) halefine devredeceği için?
Ya 2011 onu da sarmış mıdır bir telaş, kara kara düşünüyor mudur şimdi ben ne yapacağım diye?
Tüm umutlarını, hayallerini, beklentilerini 4 rakam üzerinde somutlaştıranlardan mısınız siz de?  Bunun manasızlığını bile bile üstelik. Ama biz de haklıyız, bir türlü gerçekleşmek bilmeyen arzularımız varsa hayatımızda ortada suçlamamız gereken birileri de olmalı haliyle. Kendimi suçlayayım dersin ama mok kondurmak da istemezsin ya hemen bir başkasına geçersin, şartları suçlarsın ama öyle kolayına değişmediğini idrak ettiğinde vazgeçer yaradan'a yönelirsin bu sefer. Bundan da vazgeçersin çabucak çünkü arzularını gerçekleştirebilecek yegane araç odur ve Onunla aranı ne kadar iyi tutarsan o kadar iyidir. Geriye kim kalıyor bu durumda: ağzı yok-dili yok rakamlar topluluğu.
Bir de inatçısındır. Bu sene olmadı mı ?  Bir diğer yıla devredilir tüm o gerçekleşmeyenler. O da mı olmadı, ötekine, ötekine, ötekine....
Odaklandığımız tüm o arzular yüzünden neler kaçırdığımızı/ kaçırmış olabileceğimizi, bazen değişimin hayata bambaşka pencerelerden bakınca geldiğini idrak ettiğimizde dilerim ki çok geç kalmış olmayız.
Adettendir kutlanır, kutlayayım: Yeni yılınız kutlu olsun bakalım.


6 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

Nedense bu yazı bana Türkiye' deki hükümetleri çağrıştırdı. Giden hükümet ve gelecek olan yenisi gibi. Sistem değişmedikçe hiç bir şeyin değişmeyeceğine inanmak gibi.Bu durumda son cümle de şu olmalı. Kral öldü yaşasın kral...
Sizinki anlamlı ve çok güzel bir yazıydı. Korkarım alakasız, çok klişe gündelik bir şikayetle bunu bozmamışımdır. İçimden öyle geliverdi.

gülsen VAROL dedi ki...

Ben suçu çok çok daha gerilere atarak, çocukluğumda annemlerin yastıkları altında bulup balon zannederek şişirdiğim ve bir ton dayağı neden yediğimi anlamadığım nesneye bağlıyorum!!!..
delik miydi ne?

Senin de yeni yılın kutlu olsun sevgili Sevgi.. İlk defa yeni bir yıldan bir şey beklemiyorum.. yükü epey hafifleyecektir umarım!!!

Adsız dedi ki...

bence sayıların anlamı yok..
ilk bir hafta ay yanlış tarih attım demek dışında..

ay'ı ilk kadınlar bulmş diyorlar..
adetlerini işaretlemişler bir sopaya..
yirmisekiz günlük döngüyü..
sonra.. ayın hareketleri ile ilişkisini farketmiş olabilirler..
ve plan yapabilmişler zaman ile..
aylık dilimle..

ama yıl sanırım erkek elinden çıkma..

aynı yılın sayısı belirsiz ayları gibi geçiyor benim ömrüm de..
beklentilerimi.. /hala var../
umutlarımı.. /artık yok../
ertesi aya erteliyorum ben..
en fazla..
ne gam bu arada o ay bir başka yıla aitse..

ha ama dediğin gibiyse..
yıllar bir devir teslim yapıyorlarsa birbirlerine..
bence onlar da diplomatlaşmıştır..
gelen gidenin hiç bir eksiğini gidermeyeceğini bilerek ama giderecekmiş gibi candan sırıtarak yapıyorlardır .. devir teslimi..

atalet..

Sevgi Gibi dedi ki...

Asuman hanım,
yazılarınız kadar yorumlarınız da çok keyif verici benim için. O nedenle böyle düşünmeyin lütfen, içinizden ne geliyorsa onu yazın ki hiç de alakasız değil yazının size çağrıştırdığı şey.

Öğretmenim,
sizin doğma nedeniniz benimkine nazaran makulmuş gene. Ben doğum kontrol hapına rağmen doğmuşum ! :))

Atalet,
benim ömrüm de öyle geçiyor işte...

ssiyah dedi ki...

Herşeye rağmen "Mutlu Yıllar"..

Sevgi Gibi dedi ki...

ssiyah,
bol rağmenli bir hayat sürmüş olanlara bir ödül var mıdır acaba öte tarafta? varsa mutlu olacağım çünkü.